Skip to main content

Summary: Uddin-Makan-Medan!

Assalamualaikum ...

Uddin dan makan2 ... Tema terbaharu aku ke Medan ...
Insyaallah ... aada rezeki aku nak buat tema yang sama pula ke tempat lain ...
Uddin + Makan-makan ... Tak dapat dipisahkan!

Selamat makan!

* Masih teruja nak makan Esteler gambar yang pertama ni ... kali kedua aku nak makan lagi kat kedai yang sama ... kedai dah tutup!

Assalamualaikum ...

-Esteler & Sate Padang, Medan, 8 000 + 13 000 Rupiah!-

-Ayam Penyek, Sun Plaza, Medan, 25 000 Rupiah-

-Ayam Penyek, Sun Plaza, Medan, 25 000 Rupiah-

-Yakiniku Rice, KFC Medan, 20 000 Rupiah kot!-

-Sate Padang, 13000 Rupiah-

-Breakfast, Garuda Citra Hotel, Free-

-Esteler, Lebih kurang 10000 Rupiah-

-Atas Flight, Free-

-Noodle Station, Kuala Terengganu (Sbl p Medan)-

Comments

  1. waaah sedapnyer... :P
    eee mesti da gemux!! haha

    ReplyDelete
  2. hahaha

    takpe, takpe, learn from experience ok

    lain kali, tanya dulu senior senior nih
    banyak tips boleh kasi
    especially kalau backpacking - travelling

    anyway, just a few tips:

    1. itenery ialah perkara PALING PENTING! kena buat research dan arrange aktiviti, walau hanya pi dua orang.

    2. kalau boleh pergi bertiga, coz kalau dua orang, ada possibility gaduh di tengah jalan (argue and stuff) - so nanti spoil the mood nak bercuti

    3. kalau nak enjoy and leisure trip, just amik few tour packages, tapi kalau nak adventure dan open ending journey - just go with the flow (but still kena ada guide buku).

    4. next time kalau nak pi trip, just msg me and i'll give few others trip.

    neway - as long enjoy dan happy!

    ReplyDelete
  3. dear friends ...

    anonymous ... diet diet diet ...

    hady ... thanks a lot! tak penah backpack ... selama ni kalau pergi jalan2 pun tak delah backpack sangatpun ...

    Take care ... i'll let u know then k

    ReplyDelete
  4. es teler 77 eunakkk tenan

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kalori Diet?

Assalamualaikum ... Aku ingatlah kan yang blog aku ni sejak aku post cerite cerite seharian takde orang nak baca. Ada jugak ye? Insyaallah aku akan terus menulis!  Hari ni aku sibuk dok kire kalori.  Nak kurus!!!  Korang tahu tak sejak aku buat pembedahan masa zaman kanak kanak baru akil baligh dulu aku punye berat naik membuak buak!  Maka selepas balik ke Malaysia pada tahun 2013 rasanya. Aku start berdiet. Atkins diet. Dalam masa 2 bulan berjaya!!! 20 kilo turun.  Dari berat 99 ke almost 77. Bayangkan, masuk Uniqlo boleh pilih je. Pilih je!!!  Saiz XXL dulu skang masuk M jek.  Tapi bila aku berhenti kerja, travel selama sebulan then masuk company baru, bermulalah diet yo-yo. Berat naik balik tapi takdelah seberat 98. Tapi this time better sebab aku dah fit!  Nak start balik Atkins sedikit malas. Memang biasa sebenarnya, untuk korang yang nak start diet, 2 - 3 minggu memang tak leh nak on track lagi.  ...

Marine Engineering Bridging Program

Assalamualaikum ... DONE! It would be the best word to describe when I'm done my 2-year training ... 2 years isn't easy path for me to walk through ... Last week, I get back home after a few weeks struggle for my exams ... Theory exam (Oral Exam) at MARDEP Port Kelang ... MSCR exam (Marine Survical Craft & Rescue) at ALAM Melaka ... and a few courses before and after the exams ... Alhamdulillah ... I passed all the exams ... Now, it is the time for me to apply for my CoC (Certificate of Competency) ... 2 years back ... I remembered when one of the staff from my company said ... 'Your Degree is Useless ... You can burn it!' Phewwww! Just put yourself in my shoes ... :p When I was onboard ship ... Some peoples discriminate me and my buddy ... Just because we have a piece of paper ... B.eng Mechanical is nothing to them ... But then, its something to us ... A few cadets argued about how much we earned per month ... Nothing he shared with us ... Help with hidden agenda ...

2018

Assalamualaikum, My last post was on 2015, it was 3 years back. Wow! A lot of things happen since my last post. 2015 1. I got retrench from my previous company 2. I had my first son; Averroes Uzma and he is now 3 years old. 3. I am jobless until March 2016 2016 1. I work in Gebeng Kuantan as a Mechanical Engineer 2. Gaining weight! 3. Uzma and my wife still staying in Melaka and we were PJJ 4. Uzma diagnose with Craniosynostosis 5. I did my first Marathon 42km! 2017 1. I still work in Gebeng Kuantan as a Mechanical Engineer 2. We got our new son; Avicenna Attar 3. Uzma undergone a major surgery because of his Craniosynostosis 4. I had my surgery for Tonsil and Nose. 5. Get a new job as a Senior Reliability Engineer 6. I did my second Marathon 42km! 2018 1. I started my new job as Senior Reliability Engineer 2. I hike the highest mountain in Malaysia: Mount Kinabalu! I wish that I may try to post as much as possible for the year 2018.