Skip to main content

Chicken Rice Ball Melaka

Assalamualaikum ...

Sebenarnya dah lama teringin nak makan di sini.
Lalu tengok lalu tengok.
Sebab esok berazam nak buat atkins balik.
Maka, hari ini hari makan.

Pagi tadi run dah 12km.
Pastu tibai air kelapa.
Lepas tibai air kelapa tunggu Kak Dila sebab nak pergi rumah Kak Yus. 
Mereka ni kawan kepada arwah kakak aku.

Rumah Kak Yus makan nasi dengan asam pedas ikan, gulai rebung, dan kari ayam! 2 pinggan nasi. Mana atkins?

Takpe! Esok diet.
Lepas habis makan, rasa nak pergi minum starbucks ... 
Minum dah venti size chestnut latte. 
Ehhhhh nampak Chicken Rice Ball Restaurant. 
Halal ke?
Halal ke?

Google. Semua kata halal.
Sampai kedai, hampir semua muslim penjual. Dan ada pelanggan muslim. 

Kalau nak kata aku ni pelanggan, inilah ulasan dia:
1. Nasi ayam terbaik!
2. Signature chicken rice ball tak sedap langsung.
3. Harga ayam sedikit mahal.
4. Nasi harga lain, ayam harga lain dan sup harga lain. 
5. Makanan lain bagi aku tak sesuai di order sebab hanya nasi ayam terbaik.


Balik makan, beli apple pie mcd!

Baiklah, esok aku start atkins! 

Comments

Popular posts from this blog

Kalori Diet?

Assalamualaikum ... Aku ingatlah kan yang blog aku ni sejak aku post cerite cerite seharian takde orang nak baca. Ada jugak ye? Insyaallah aku akan terus menulis!  Hari ni aku sibuk dok kire kalori.  Nak kurus!!!  Korang tahu tak sejak aku buat pembedahan masa zaman kanak kanak baru akil baligh dulu aku punye berat naik membuak buak!  Maka selepas balik ke Malaysia pada tahun 2013 rasanya. Aku start berdiet. Atkins diet. Dalam masa 2 bulan berjaya!!! 20 kilo turun.  Dari berat 99 ke almost 77. Bayangkan, masuk Uniqlo boleh pilih je. Pilih je!!!  Saiz XXL dulu skang masuk M jek.  Tapi bila aku berhenti kerja, travel selama sebulan then masuk company baru, bermulalah diet yo-yo. Berat naik balik tapi takdelah seberat 98. Tapi this time better sebab aku dah fit!  Nak start balik Atkins sedikit malas. Memang biasa sebenarnya, untuk korang yang nak start diet, 2 - 3 minggu memang tak leh nak on track lagi.  ...

Marine Engineering Bridging Program

Assalamualaikum ... DONE! It would be the best word to describe when I'm done my 2-year training ... 2 years isn't easy path for me to walk through ... Last week, I get back home after a few weeks struggle for my exams ... Theory exam (Oral Exam) at MARDEP Port Kelang ... MSCR exam (Marine Survical Craft & Rescue) at ALAM Melaka ... and a few courses before and after the exams ... Alhamdulillah ... I passed all the exams ... Now, it is the time for me to apply for my CoC (Certificate of Competency) ... 2 years back ... I remembered when one of the staff from my company said ... 'Your Degree is Useless ... You can burn it!' Phewwww! Just put yourself in my shoes ... :p When I was onboard ship ... Some peoples discriminate me and my buddy ... Just because we have a piece of paper ... B.eng Mechanical is nothing to them ... But then, its something to us ... A few cadets argued about how much we earned per month ... Nothing he shared with us ... Help with hidden agenda ...

2018

Assalamualaikum, My last post was on 2015, it was 3 years back. Wow! A lot of things happen since my last post. 2015 1. I got retrench from my previous company 2. I had my first son; Averroes Uzma and he is now 3 years old. 3. I am jobless until March 2016 2016 1. I work in Gebeng Kuantan as a Mechanical Engineer 2. Gaining weight! 3. Uzma and my wife still staying in Melaka and we were PJJ 4. Uzma diagnose with Craniosynostosis 5. I did my first Marathon 42km! 2017 1. I still work in Gebeng Kuantan as a Mechanical Engineer 2. We got our new son; Avicenna Attar 3. Uzma undergone a major surgery because of his Craniosynostosis 4. I had my surgery for Tonsil and Nose. 5. Get a new job as a Senior Reliability Engineer 6. I did my second Marathon 42km! 2018 1. I started my new job as Senior Reliability Engineer 2. I hike the highest mountain in Malaysia: Mount Kinabalu! I wish that I may try to post as much as possible for the year 2018.