Skip to main content

KEADILAN: satu kerja yang susah!

Assalamualaikum ...

Pepagi hari, aku menerima sms ...
Dari seorang kawan yang baik ...

RECEIVED: "Uddin ... kg sgt ke kuantan ni?"
REPLIED: "Aish! Kenapa tanya gitu?"
RECEIVED: "Yela ... sape la kitorg ... kitorg x p korea ..."

Well, trough the SMS I realised one thing:
Aku wujud di kalangan dorang!
I love you guys!
I end up ...
promise to have another trips with these cute and happy go lucky and ... help full sahabat's'!

The other things I learnt:
Aku kene adil ...
Bukan hanya koriev 2007 yang memberi pengalaman best pada aku ...
Aku juga ada sahabat sehati sejiwa ... BMM 2008!
Namun, fahamilah aku ... keadilan itu adalah satu kerja yang susah ...
Memuaskan hati semua orang di sekeliling kita juga adalah satu kerja yang susah ...

Thanks to Pali .... for his SMS!

Take care!

Assalamualaikum ...

-Engr. Hazzard

-My BMM 0408 -




Comments

  1. Aiseh uddin...u n friends ada gmbar dgn cik pijoh..jelesnye i..ini sudah tidak adil!!

    Miss Tym :)

    ReplyDelete
  2. Bulat plak bagi aku testi cmni kat fster:
    "patut la tak ajak..gi ngn geng korea..taderk da geng bmm....huhuhu" - Saiful Azman

    Dulu aku suggest wat trip BMM gi Taman Negara, ade plak mulut2"sumbang" yang x pernah "menyumbang" pape, yg komplen mcm2, merepek merapu. Padahal aku dh survey pakej, dh contact accomodatn dh..

    Lgpun kl nak wat xtvt ngan member2 yg x sekepala ni susah la. Makin byk kepala, makin byk kerenah. Frankly speaking, bukan semua geng BMM yg aku bleh bla!! Kl pali, bulat n juan tu confirm sekepala, senang sket..

    sblm aku puaskan ati org, bek aku puaskan ati aku dulu. jalan2 ngan geng korea, aku lebih puas...

    P/S Aku nak teruskan la impian x kesampaian aku g Taman Negara someday. Jom ar, kita ajak pali, bulat, juan dll..

    P/S/S Miss Tym nak folo skali pun bleh. Bleh la blanje kitorang kos tempat tinggal barang seratus dua...

    ReplyDelete
  3. aik adan..nk pau i nmpak!! tp bleh gak..apa salahnye blanje my ex-stds ye tk? I pun tk penah sampai ke tmn negara tu..

    ReplyDelete
  4. adan .... aku nak p taman negara!

    betul2 kata ko ... makin banyak kepala makin susah kan?

    miss tym, hehehehehe nanti u balik msia, kita orang gathering ... so kami ambik gambar u banyak2! hehehehe

    based kami lepak still kat kuantan nampaknya! y? budak2 kami still kat kuantan g ... keje sana!

    adan, aku nak follow p taman negara ... tapi satu jek masalahnya ... aku free pertengahan bulan 3 sampailah tarikh yang aku tatau ... yaitu time aku naik kapal!

    ReplyDelete
  5. abe botak.....

    selamat tuk segalanya......xde bende nk komen.....cepat2 lerrr abes training tu....

    ReplyDelete
  6. ramai betul nampaknya berebut akan hazaruddin muhammad ni,
    udin laku giler dikalangan BMM..ko wat per ni weih..pakai minyak lutut ketar yer..hehe

    ReplyDelete
  7. haish ... cik haidar yang di sayangi ... tak ada ape ... maniskan senyuman dan ramah dgn semua orang!

    moga moga berkekalan!

    insyaallah

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kalori Diet?

Assalamualaikum ... Aku ingatlah kan yang blog aku ni sejak aku post cerite cerite seharian takde orang nak baca. Ada jugak ye? Insyaallah aku akan terus menulis!  Hari ni aku sibuk dok kire kalori.  Nak kurus!!!  Korang tahu tak sejak aku buat pembedahan masa zaman kanak kanak baru akil baligh dulu aku punye berat naik membuak buak!  Maka selepas balik ke Malaysia pada tahun 2013 rasanya. Aku start berdiet. Atkins diet. Dalam masa 2 bulan berjaya!!! 20 kilo turun.  Dari berat 99 ke almost 77. Bayangkan, masuk Uniqlo boleh pilih je. Pilih je!!!  Saiz XXL dulu skang masuk M jek.  Tapi bila aku berhenti kerja, travel selama sebulan then masuk company baru, bermulalah diet yo-yo. Berat naik balik tapi takdelah seberat 98. Tapi this time better sebab aku dah fit!  Nak start balik Atkins sedikit malas. Memang biasa sebenarnya, untuk korang yang nak start diet, 2 - 3 minggu memang tak leh nak on track lagi.  ...

Marine Engineering Bridging Program

Assalamualaikum ... DONE! It would be the best word to describe when I'm done my 2-year training ... 2 years isn't easy path for me to walk through ... Last week, I get back home after a few weeks struggle for my exams ... Theory exam (Oral Exam) at MARDEP Port Kelang ... MSCR exam (Marine Survical Craft & Rescue) at ALAM Melaka ... and a few courses before and after the exams ... Alhamdulillah ... I passed all the exams ... Now, it is the time for me to apply for my CoC (Certificate of Competency) ... 2 years back ... I remembered when one of the staff from my company said ... 'Your Degree is Useless ... You can burn it!' Phewwww! Just put yourself in my shoes ... :p When I was onboard ship ... Some peoples discriminate me and my buddy ... Just because we have a piece of paper ... B.eng Mechanical is nothing to them ... But then, its something to us ... A few cadets argued about how much we earned per month ... Nothing he shared with us ... Help with hidden agenda ...

2018

Assalamualaikum, My last post was on 2015, it was 3 years back. Wow! A lot of things happen since my last post. 2015 1. I got retrench from my previous company 2. I had my first son; Averroes Uzma and he is now 3 years old. 3. I am jobless until March 2016 2016 1. I work in Gebeng Kuantan as a Mechanical Engineer 2. Gaining weight! 3. Uzma and my wife still staying in Melaka and we were PJJ 4. Uzma diagnose with Craniosynostosis 5. I did my first Marathon 42km! 2017 1. I still work in Gebeng Kuantan as a Mechanical Engineer 2. We got our new son; Avicenna Attar 3. Uzma undergone a major surgery because of his Craniosynostosis 4. I had my surgery for Tonsil and Nose. 5. Get a new job as a Senior Reliability Engineer 6. I did my second Marathon 42km! 2018 1. I started my new job as Senior Reliability Engineer 2. I hike the highest mountain in Malaysia: Mount Kinabalu! I wish that I may try to post as much as possible for the year 2018.