Skip to main content

aku LUPA kalimah ALLAHUAKBAR!

Assalamualikum ...

Minggu lepas ...
Aku nak sangat pergi GYM ...
Aku survey kat net ...
Dapat beberapa GYM ...
Aku tanya orang-orang ...
Dapat tau serba sidikit pasal GYM di Kb ...
Tak punya kekuatan ...
inferiority COMPLEX!

Sedikit kekuatan ...
Aku p beberapa GYM ...
Tanya2 khabar ...
Masih belum p ...
inferiority COMPLEx!

Tambah kekuatan ...
Nak p ...
Tapi ada hal lain ...
Terpaksa ke Kedah/Perlis ...
Belum p jugak ...
inferiority COMPLex!

Tambah kekuatan ...
Semangat berkobar ...
Shopping GYM Attire ...
Tak P ...
Maklumlah ...
Takut kalau orang lain gelak ...
Beginner ...
Nak fit jek ...
Bukan nak body builder pun ...
inferiority COMplex!

Semua dah ok ...
Malu-malu ...
Tapi nak p ...
GYM attire plak tak kering ...
Huh!
SIAL!
inferiority COMplex!

Petang semalam ... 7.00pm
Dah p GYM yang sama kali kedua ...
Survey ...
Tahu harga ...
Tahu masa ...
Tgk suasana ...
Hek eleh! Ada lagi yang lagi lemak berkrim dari aku ...
Cik Pon pun ada?
huhuhu ...
Dah jumpa personal trainer ...
Wooooooo! Aku bukan nak jadi macam die ni pun!
Aku nak fit jek ...

Malam tadi tak leh tido ...
Takut der ...
Tapi yakin jek ...
Semua dah siap ...

Sekarang ... 1.57am
Bangun ...
CIRIT BIRIT!
Esok dapat p tak?
inferiority complex?

Aku lupa sebenarnya ...
ALLAHUAKBAR!
Allah Maha Besar ...
Prepare dan ready macam mana sekalipun ...
Sekali Dia tak benarkan ...
Aku tak mampu nak buat apa!
KECIKNYA aku!
ALLAHUAKBAR!
Aku lupa kalimah tu!

Assalamualaikum ...

Comments

  1. Akhirnye... pegi juge kan.. congrates!! hahaha
    Alhamdulillah

    ReplyDelete
  2. eh, ada ek gym kat KB? may i know kat mana? im looking for that..sorry :)erm, i just been at kelantan since 4 month ago so banyak tempat lagi yg i belum familiar..so may i know where is the location of that gym? if you dont mind :P

    ReplyDelete
  3. dear dalili ...

    hahaha u already 4 months here?
    me myself baru sebulan kat kelantan ...

    there are a lot ...
    the one that i went is the latest one ...
    last wik baru launch ...
    location: depan KEMAMAN KOPITIAM ... GLOBAL Fitness Centre


    The best one in kelantan of course lah renaisance hotel ...

    ReplyDelete
  4. just one month been here? erm, but kelantan is your hometown isnt it?..my dad orang kelantan, pasir puteh, but then i and my sibling was grown up at penang as my dad working there..so still tak biasa lagi kat area kelantan..anyway, thanks for the info pertaining that gym..kemaman kopitiam? will searh for it asap..have a nice day ya :)

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum ...

    maironan, jom ke gym ...

    dalili, hahahah i was born here ...
    stay here ...
    study here ...
    im locally here! :P

    but then, i just came back from sailing ... it was 9 months sailed ... i just came back home and will be home until july ...

    insyaallah start on august or later than august i'll start sailing again ... (less than 6 months) ...

    oh ya ... kemaman kopitiam located just next to MAMAK SPICY Kota Bharu ...

    Which UiTM u work? KB or Machang?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kalori Diet?

Assalamualaikum ... Aku ingatlah kan yang blog aku ni sejak aku post cerite cerite seharian takde orang nak baca. Ada jugak ye? Insyaallah aku akan terus menulis!  Hari ni aku sibuk dok kire kalori.  Nak kurus!!!  Korang tahu tak sejak aku buat pembedahan masa zaman kanak kanak baru akil baligh dulu aku punye berat naik membuak buak!  Maka selepas balik ke Malaysia pada tahun 2013 rasanya. Aku start berdiet. Atkins diet. Dalam masa 2 bulan berjaya!!! 20 kilo turun.  Dari berat 99 ke almost 77. Bayangkan, masuk Uniqlo boleh pilih je. Pilih je!!!  Saiz XXL dulu skang masuk M jek.  Tapi bila aku berhenti kerja, travel selama sebulan then masuk company baru, bermulalah diet yo-yo. Berat naik balik tapi takdelah seberat 98. Tapi this time better sebab aku dah fit!  Nak start balik Atkins sedikit malas. Memang biasa sebenarnya, untuk korang yang nak start diet, 2 - 3 minggu memang tak leh nak on track lagi.  ...

Marine Engineering Bridging Program

Assalamualaikum ... DONE! It would be the best word to describe when I'm done my 2-year training ... 2 years isn't easy path for me to walk through ... Last week, I get back home after a few weeks struggle for my exams ... Theory exam (Oral Exam) at MARDEP Port Kelang ... MSCR exam (Marine Survical Craft & Rescue) at ALAM Melaka ... and a few courses before and after the exams ... Alhamdulillah ... I passed all the exams ... Now, it is the time for me to apply for my CoC (Certificate of Competency) ... 2 years back ... I remembered when one of the staff from my company said ... 'Your Degree is Useless ... You can burn it!' Phewwww! Just put yourself in my shoes ... :p When I was onboard ship ... Some peoples discriminate me and my buddy ... Just because we have a piece of paper ... B.eng Mechanical is nothing to them ... But then, its something to us ... A few cadets argued about how much we earned per month ... Nothing he shared with us ... Help with hidden agenda ...

2018

Assalamualaikum, My last post was on 2015, it was 3 years back. Wow! A lot of things happen since my last post. 2015 1. I got retrench from my previous company 2. I had my first son; Averroes Uzma and he is now 3 years old. 3. I am jobless until March 2016 2016 1. I work in Gebeng Kuantan as a Mechanical Engineer 2. Gaining weight! 3. Uzma and my wife still staying in Melaka and we were PJJ 4. Uzma diagnose with Craniosynostosis 5. I did my first Marathon 42km! 2017 1. I still work in Gebeng Kuantan as a Mechanical Engineer 2. We got our new son; Avicenna Attar 3. Uzma undergone a major surgery because of his Craniosynostosis 4. I had my surgery for Tonsil and Nose. 5. Get a new job as a Senior Reliability Engineer 6. I did my second Marathon 42km! 2018 1. I started my new job as Senior Reliability Engineer 2. I hike the highest mountain in Malaysia: Mount Kinabalu! I wish that I may try to post as much as possible for the year 2018.